Söndag!

Jaha då var man själv igen, känns som detta händer ofta nuförtiden...är jag dåligt sällskap tro? Sov gott till tja, 9.30 då klockan ringde på dörren och kvällsposten killen ville ha stålar. Eftersom alla andra i huset inklusive de två som har sina rum precis vid ytterdörren inte kände för att gå upp (som vanligt) så fick ju jag pallra mig upp, jag läser inte ens tidningen!! Men man vill ju vara en snäll hustru och plastmamma. Åt lite frukost och drog mig sedan ut i trädgården eftersom huset snart skulle fyllas med fotboll och trötta ungdomar. Rensade båda rabatterna, se så fint det blev..
Klippte även gräsmattan som tar lång tid eftersom ingen nånsin klipper den, man måste då klippa kanterna separat för där växer det ju som ogräs.. sen rensades det bland plattorna för nu börjar mossa och ogräs komma upp och jag säger bara det: vi har inte få plattor...puh jeda mig. In i duschen sedan och klar för reprisen med Svennis i "Här är ditt liv". Mycket bättre än förra veckan tycker jag. Jaha sen var den dagliga körningen md Alex, det enda sättet för honom att få skjuts dit är att han övningskör. Ja man får ju köra med lite mutor annars kommer man inte in i en ungdoms hjärna. Nu är jag hemma och Sebbe stack i väg till kompisar, Jörgen är ute och spelar golf och jag sitter här hungrig som en varg. Jag har minsann jobbat hela dagen ute i trädgården utan någon hjälp av latmaskarna där inne så jag ska min själ inte laga mat idag. Håller ni med mig??? Klart slut för denna dagen, hoppas jag återkommer imorgon..

Kommentarer
Postat av: Jonna

Tjingeling!

När man bara får se mannen på helgerna blir det lätt att man glömmer bort släkten lite. Men kanske, inom en snar framtid får du komma o hälsa på i våran stuga :)

Kram

2009-09-20 @ 22:17:34
URL: http://http://tidsfordrivetjonna.blogg.se/
Postat av: Anki J.

Hoppas att det blev mat på bordet endå så du slapp att sitta där hungrig, stackare ;). Så flitig du har vairt, här har det varit en dag i slapphetstecken och inget blev gjort som var planerat. Orken fanns bara inte här..

Kramen

2009-09-20 @ 22:20:49
URL: http://www.jankils.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0