Musik av alla de slag

Var ju tvungen att åka in en dag till Malmöfestivalen, det är ju allt tradition. När jag tittade i tidningen och såg att Amanda jensen skulle uppträda ja då var det ingen chans att jag skulle missa det.

Igår åkte jag då in i regn och rusk, kvällen började med Nisse Hellberg på stortorget, underbar bluesrock på skånska med härlig kontrabas bakom.



efter honom gick jag med min kollega Maria till hedmanska gården och lyssnade på stand up som tolkade Jakop Hellmans texter. En komiker tolkade och efteråt spelade jakop låten, hur coolt som helst och väldigt intimt och roligt.



Mitt i detta mysiga så var jag ju tvungen att springa iväg för att se den som jag kom hit för att se, Amanda Jensen, du spröda lilla flicka med den coolaste rösten jag har hört på länge.






Ni som inte var där, gå ocg titta på henne någon annanstans för du får en väldigt underhållande, annorlunda och helt fantastisk föreställning. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0