Förbjuda, förbjuda

Varför kan folk inte koncentrera sig på att förbjuda väsentliga saker istället som vapen, krig, orättvisor. Nä nu ska man förbjuda rökning, man har ju redan en lag mot att man inte får handla under 18 år. Tänk om jag skulle bestämma att godis skall förbjudas för det drabbar hälsan lika mycket som rökning gör, titta på alla människor med fetma problem som får diabetes, hjärtattacker osv. Det är det ingen som nämner något om men det är ju så att man ska styras av andra hela tiden, kan vi inte bara få sköta oss själva.
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article6446006.ab 

Nä nu ska jag fortsätta jobba och sluta bli förbannad. Hurra för Zlatan förresten, blir årets spelare i Italien så spelar han inte ens där mer. Coolt.


Foto från jobbresan till Istanbul.


Kommentarer
Postat av: Maria

Visst nämns problemen med fetma och dess följdsjukdomar, ofta dessutom! Men du kanske inte reagerar lika mycket på de reportagen som du gör på de som handlar om rökning... Man reagerar ju mest på sådant som handlar om sånt man själv är involverad i.

2010-01-19 @ 19:33:51
Postat av: Anonym

Absolut förstår jag att man tänker på det som ligger närmast en själv men just nu är det riktigt heta diskussioner om att rökning ska förbjudas helt och jag bara känner när ska jag själv få ansvara för mig själv och vad jag gör. Måste vi verkligen ha en stat som bestämmer om jag ska få göra något osunt eller inte, jag tycker att det är mitt problem. Poängterar här också att jag röker alltid utomhus och inte i närheten av andra personer. Jag stör helt enkelt ingen......

2010-01-19 @ 20:36:53
Postat av: Maria

Nej, jag bryr mig inte om att du röker, rök på bara! :-) Jag reagerade bara på att du skrev att det inte skrevs och debatterades om fetma, vilket det görs ofta.

2010-01-20 @ 18:11:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0